§1 Den skriftlige bekræftelse bør indeholde nøjagtig oplysning om den aftalte menu og øvrige ydelser samt dato og tidsramme for arrangementet. Desuden bør arrangementets samlede pris være nøje angivet, herunder f.eks. om vinmenu, vin ad libitum og fri bar, ekstra tillæg er omfattet. Det samme gælder reservation gebyrets størrelse og depositum. Hvis arrangementet strækker sig ud over det aftalte tidsrum, kan virksomheden kræve særskilt betaling for de udgifter, der bliver påført herved.
§2 Afbestilling af hele selskabsarrangement på; • 10 personer og derover, skal rettidigt ske skriftligt senest fire uger inden dato for afviklingen af det bestilte arrangement.
§3 Selskabsarrangement – krav på godtgørelse Ved reduktion af deltagerantal på mere end 10 pct. • til og med 7 døgn før afvikling af det bestilte arrangement kan restauranten kræve en godtgørelse, der svarer til 50 pct. af prisen for de afbestilte ydelser. • senere end 7 døgn før afviklingen af det bestilte arrangementet kan restauranten kræve en godtgørelse, der svarer til 100 pct. af prisen for de afbestilte ydelser
§4 Restauranten kan ved forevisning af regning kræve, at gæsten ved rettidig afbestilling betaler for ydelser, der ikke kan afbestilles, f.eks. musik, tredjeparts leverandør, råvare og lignende.
§5 Ved manglende fremmøde (no show) har restauranten krav på fuld pris for hele arrangementet.